03 April 2012

antara couple, anjing dan babi.. yang mana lebih mulia?

Nasihat yg cukup bernilai dan sgt berguna buat kita semua sama ada single, sudah berkahwin dan sebaginya..

Antara manusia dan babi, manusia diangkat darjat diatas kemuliaan nya sbg makhluk sempurna di dunia dan di kurniakan akal utk berfikir.
Tp seberat2 haiwan yg bernajis Mughallazah (berat) seperti babi dan anjing, mereka jauh lebih MULIA berbanding manusia dan mereka tidak pernah melakukan dosa. Malah mereka menerima diri mereka seadanya yg telah ciptakan Allah sbg makhluk yg bernajis mughallazah.

Bersentuhan dgn haiwan ini tidak akan sesekali menjatuhkan hukum haram ataupon  berdosa dan tidak perlu kita bertaubat walaupon dgn sengaja kita melakukannya, sebaliknya bersentuhan antara bukan mahram adalah BERDOSA BESAR dan WAJIB KITA BERTAUBAT. Apatah lagi kepada individu yg telah terlanjur melakukan zina atau hubungan intim. Marilah kita menginsafi diri dan memohon doa kehadrat Ilahi sekiranya kita pernah lalai dan melakukan perbuatan tersebut dizaman silam mahupon pada ketika ini walaupun ianya sekadar bersentuhan kulit yg di sengajakan..

“Ya Allah…Ampunila dosa2 ku, dan ku memohon kepada-Mu wahai Tuhan Maha Pengampun segala dosa….semoga diriku ini di hindari drp melakukan kesilapan sebegini bermula dari saat ini dan selama-lamanya selagi mana nyawaku di kandung badan. Ya Allah, lindungilah dan peliharalah diri ku ini drp melakukan maksiat (dosa) secara sedar mahupon tidak kerana sesungguhnya aku hambamu tidak berdaya melainkan hanya dgn izin mu Ya Allah, aku berupaya menjaga diri ku Insyaallah. Dan aku memohon dgn permohonan yg sama utk SEMUA ahli keluarga ku, sahabat2ku, saudara mara2 ku dan juga kepada semua hamba2 Mu yg beriman kepada-MU. Wahai Tuhan Pencipta segala makhluk, sesungguhnya hanya Engkau la Tuhan Yg MAHA PEMURAH lagi MAHA PENYAYANG. Amin ya robbal alamin.

http://4.bp.blogspot.com/-7jUtY87EWWM/TfL8UYzyMhI/AAAAAAAAFCY/vrclHOHnNEc/s1600/Hauqalah.jpg
La hau la wa la quwwata illa billahil a’liyil a’zim
(tiada daya dan kekuatan melainkan dgn izin Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung)



ANTARA COUPLE, LEMBU, ANJING & B.A.B.I

Lembu : Hai anjing, apa kabar? Macam ada yang tak kena jer?

Anjing : Aku tengah tension ni. Mau ja aku gigit manusia tadi.

Lembu : Eh, kenapa ?

Anjing : Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki & perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki Terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing!!! Pergi jauh-jauh!!! Najis!!!”

Lembu : Iya lah. Kau kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

Anjing : Kalau aku najis sekali pun, kalau dya tersentuh aku, boleh disucikan kan?.. Yang dia sentuh & raba -raba awek dya tu apa? Boleh ker nak disucikan?

Lembu : Betul tu. Memegang wanita yang bukan mahram tanpa ikatan sah lebih dasyat kenajisannya daripada memegang kau anjing,,, malah tak boleh suci sekalipun di samak.

Anjing : Wah…Ayat ko memang power la. Cayalah Lembu !!! ::.kikiki.::

ANJING dan B.A.B.I adalah makhluk Allah sama seperti kita. Kekuatan manusia adalah pada iman dan akal fikiran. Menilai sesuatu perkara baik dan buruk, kemudian baru tindakan di buat. Ini adalah perbezaan di antara pegang ANJING dan B.A.B.I berbanding pegang BUKAN MAHRAM...

Sekiranya kita saja PEGANG ANJING atau B.A.B.I :

1) TAK BERDOSA

2) KENA SUCIKAN

3) BERDOSA JIKA KITA MAKAN DAGING

Sekiranya kita pegang BUKAN MAHRAM :

1) BERDOSA

2) AURAT TIDAK DIJAGA, TENGOK HARAM

3) BERDUA-DUAAN BERPEGANG TANGAN BOLEH TIMBUL FITNAH DAN HARAM

4) MENGHAMPIRI ZINA YANG BOLEH TERJEBAK DENGAN ZINA YANG KEJI

5) KENA MINTAK AMPUN KEPADA ALLAH DENGAN BERTAUBAT

“Bergerombolan dengan b.a.b.i (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan(secara sengaja) dengan wanita yang bukan mahramnya.” Riwayat Ibnu Majah

Berdasarkan hadith di atas, jelas sekali Islam melarang keras lelaki dan perempuan yang bukan mahram untuk bersentuhan, sehingga dikatakan menyentuh kulit khinzir adalah lebih baik daripada menyentuh kulit orang yang bukan mahram kita. Khinzir tu dah dikira sehina-hina makhluk pada pandangan kita, orang Islam. Tapi lihatlah, ternyata rupa-rupanya ada lagi yang lebih hina daripada tu. Orang yang membiarkan dirinya disentuh oleh orang yang bukan mahram itulah yang ternyata lebih hina daripada khinzir!

Bersentuhan (dengan sengaja dan apatah lagi bertujuan syahwat) antara lelaki dan perempuan bukan mahram tanpa adanya ikatan pernikahan yang sah adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing/ khinzir tidaklah berdosa dan hanya perlu disucikan (bukan bertaubat!). Ini kerana, yang diharamkan ke atas kita adalah untuk memakan dagingnya, dan bukanlah menyentuhnya. Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh pasangan bukan mahram yang tidak halal bagi seseorang itulah yang dikira sebagai dosa dan maksiat!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kissable Cheeks - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger